Herinnert u zich nog die reuzecovers van het weekblad “Knack”, o.a. op de Grote Markt en in het Begijnhofpark? Een soort triomfbogen met het opschrift “Knack covert je stad”.
Zie nog ons stuk in de rubriek “onbegrijpelijk” van 22 maart.
Wel, die reclame stond daar gratis ! (En overigens ook te lang, volgens de afspraak.)
Stad heeft nog nooit een dergelijke gratis toelating gegeven aan commerciële bladen of tijdschriften om reclame te voeren.
Waarom dan wel aan “Knack”?
Omdat – aldus het stadsbestuur – het weekblad met het nummer van 20 maart aan gratis imagobuilding deed voor onze stad.
(Let wel, die bijlage “Knack covert je stad” ging evenzeer over Roeselare.)
Dat de redacties van andere bladen dat maar eens goed in de oren knopen. Stad verleent toestemming voor gratis publiciteit aan alwie (ook personen?) Kortrijk regionaal of zelfs nationaal promoot.
Weet wel dat Marie De Clerck niet enkel marketingmanager is van “Knack” maar ook de dochter van de burgemeester.
Tussen Stad en de Roularta Media Group van meneer Rik is er dientengevolge een innige band. Denk aan de monopoliepositie die Roularta heeft inzake het plaatsen van advertenties op de ledwall van de Grote Markt. Denk aan de jaarlijkse “ladies run” georganiseerd door de vrouwelijke bijlage van “Knack”. Ook gesteund door de stedelijke sportdienst.
DENK MAAR AAN VEEL.
——-
Bron:
“Bulletin van Vragen en Antwoorden”, mei 2007. Vraag van Maarten Seynaeve (Vlaams Belang).
Dat bulletin is sinds vorige maand nu te lezen op de website van Stad. Zie in de rubriek “gemeenteraad”.