Dat is de nieuwe website van onze burgemeester Vincent (Paul, Marie) Van Quickenborne, federaal parlementariër en VLD-fractieleider in de Kamer.
Gemaakt door Anjo Wychuyse, de jonge zaakvoerster van een soort starters-reclamebedrijf “intothejungle”, gevestigd op het Nelson Mandelaplein in Hangar K. (Zij stond ook op de lijst van Team Burgemeester bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen.)
Anjo is begin dit jaar door Q aangeworven om voor zijn ‘personal branding’ te zorgen, alsof dat nog nodig was. Een van haar eerste verwezenlijkingen was dat zij de burgemeester met een aantal kindjes op de pui van het stadhuis met een filmpje op TikTok kreeg.
En nu die website!
Met tot op heden 23 foto’s van Quickie in eigen persoon op een totaal van 56 lichtdrukmalen.
Veel nieuws valt er op de site niet te rapen. Ook al te zeer summier over zijn parlementair werk. Het is allemaal heel braaf en getuigt van een enigszins draaglijke lichtheid van bestaan of kennis. (Wie levert er de ‘content’? Het kabinet van de burgemeester? Stadsmedewerkers? Parlementaire medewerkers?)
Vergeef ons a.u.b. voor eenmaal dit waarlijk seksistische oordeel: het is allemaal nogal meisjesachtig.
Niets, maar dan ook niets over het turbulente politieke verleden van onze burgervader.
En nog een fout ook: hij zou in 2012 Kortrijks burgemeester zijn geworden.
Dat moet natuurlijk 2013 zijn, en na een schorsing van een maand dan nog.
Stom hé. De redactie van kortrijkwatcher had het beter gedaan, en waarschijnlijk goedkoper. Zéér waarheidsgetrouw ook…