Bedrijfsopbrengsten vorig jaar: 1.787.745 euro. Bedrijfskosten: 2.000.575 euro. Bedrijfsverlies: 212.830 euro. Over te dragen verlies: 390.045 euro.
Ten opzichte van 2009 zijn de opbrengsten uit verhuring van standplaatsen met niet minder dan 12.000 euro gedaald. Er is wat meer winst gemaakt uit de benzineverkoop: nu 43.485 euro. (Er is voor 1,33 miljoen brandstof verkocht.) De landingsrechten brachten ook meer op, vanwege het invoeren van een “veiligheidsdienstvergoeding” van 1,50 euro per vliegbeweging: plus 43.485 euro!
Inzake de bedrijfskosten is er een toename geweest van de kosten voor de startbaanverlichting, vanwege de vele sombere dagen (plus 11.750 euro). En dat winterweer eiste ook zijn tol: 40.000 euro voor de bestrijding ervan. Maar we hebben nog voor 10.000 euro strooizout in voorraad.
De personeelskosten stegen met 5 procent. Voor de 7 voltijdse medewerkers is bijna 400.000 euro uitgegeven. Voor de 18,4 deeltijdsen: iets van 570.000 euro. Aangezien er minder bestuursvergaderingen waren daalden de presentiegelden met 13.000 euro!!
De trafiekcijfers leden onder het slecht weer, de aswolk en de nasleep van de economische crisis.
In het totaal waren er vorig jaar 32.020 bewegingen (min 2 %) met 65.879 passagiers (min 1 %). Dat is een gemiddelde van 88 bewegingen per dag.
Zakelijk verkeer: 3.432 bewegingen (min 6 %) met 11.674 passagiers (plus 3 %).
Niet-zakelijk verkeer (scholing bijvoorbeeld): 28.597 bewegingen (min 2 %) met 55.223 passagiers (plus 1 %).
P.S.
Het vliegveld EBKT is nog altijd bestuurd als een “intercommunale”. De aandeelhouders zijn 13 gemeenten, de provincie en Leiedal, plus Infrax- West. De algemene vergadering gaat door op 17 mei, om 19 uur in het stadhuis. Voor iedereen toegankelijk.