Natuurlijk is de promotie ook extern gericht, naar het publiek toe.
Hoe? Met een vuurwerk op de openingsdag op (witte) donderdag. 5.500 euro. Met gratis bussen op drie zondagen en paasmaandag. Kostprijs “De Lijn”: 7.462 euro. Met stickers op die bussen: 6.620 euro. (We gaan kijken naar een vuurwerk dat we zelf hebben betaald en rijden gratis.)
Maar hoe is dat hier nu mogelijk?
Radio 2 (een openbare omroep) zal op Paasmaandag 25 april tussen 16 en 18 uur een live-uitzending wijden aan het evenement. In het kader van “Avondpost”. Welnu, Stad (=wij) betaalt voor die uitzending 3.025 euro. Een openbaar bestuur bekostigt een openbare omroep voor een nieuwsuitzending !
TIP.
Stel dat je aanstaande maandag op de Grote Markt zo’n micro van Radio 2 onder de neus krijgt, zeg dan: “Ha, heb al wel betaald. Doe niet meer mee.“
We gaan ook intern wat eten en drinken. Promotie!
Op donderdag 21 april gaat er in de Beatrijszaal van het historisch stadhuis een receptie door voor ongeveer 100 personen. Kostprijs en genodigden onbekend. Daarna volgt er om 20 uur in hotel Damier voor zowat 20 personen een openingsetentje. 1.000 euro.
Op woensdag 4 mei (na een receptie om 10 uur) trakteert de plaatsingsmeester enkele collega’s uit andere steden met een etentje in ‘Beau M’, een nieuwe zaak op de Markt die binnen de kortste keren in de smaak viel van het stadsbestuur. Ook 1.000 euro. Die dag nog is er om 12 uur tevens een receptie voor 120 personen (de foorkramers). Kostprijs niet gekend.
We halen er even de stadsbegroting bij.
* Prestatie van derden bij de paasfoor: 34.633 euro.
* Receptiekosten paasfoor: 2.525 euro.
Zeg. Wist u?
Nu we het toch over die foor hebben.
Wist u dat Stad (dat zijn wij) instaat voor het elektriciteitsverbruik van de foorkramers voor een bedrag van 40.399 euro? Voor waterafvoer: 4.175 euro. (Er is slecht voor 40.000 euro begroot.)