Er is een wel degelijk een bureau dat promotie voert voor de koopzondagen

De koopzondagen die stad Kortrijk als ‘toeristisch centrum’ organiseert zijn geen onverdeeld succes. Zelfs de manager van het K-shoppingcenter gaf dit onlangs toe (“Het Laatste Nieuws” van 1 augustus). Niet 1 op 3 winkels doet mee, en dit is zowat een criterium om van enig succes te gewagen.
De koopzondag van 2 augustus Рmidden in Kortrijk Cong̩ Рwas zelfs een regelrecht dieptepunt. Unizo-voorzitter Dirk Dupont (van VLD-strekking) vond in voornoemde krant hierbij dat er dringend iets moet gedaan worden aan de communicatie en de voorbereiding.

Er is nochtans als sedert februari van dit jaar een ‘studio’ die zich bekommert om onze city-marketing in het algemeen en sedert enige tijd zelfs specifiek bezig is met de promotie van de koopweekends in Kortrijk. Voor die laatste opdracht kreeg het bureau Tornado uit Waregem in juni 12.867 euro.

De data van de koopzondagen zijn al lang vastgelegd.
Er komen er nog op 6 september (met de braderie), 4 oktober en 6 december. (Op 1 november niet, – feestdag.)
Verder mogen we nog gaan shoppen op de drie zondagen van de laatste maand van het jaar: 13, 20 en 27 december.